7 Şubat 2017 Salı

Küçük Buz Patenci



Yarıyıl tatilini dolu dolu geçirmek için farklı aktiviteler ararken, çocukluğumda severek yaptığım buz patenine İren’i götürmek geldi aklıma… Aslında ben bir günlük etkinlik planlamıştım ama İren buzu o kadar çok sevdiki, bütün programlar iptal edildi, her gün buz pistine gidildi.
Topuklar birleşik, ayak V şeklinde

Buz pateni ülkemizde profesyonel olarak değer görmeyen bir spor, dolayısıyla İstanbul gibi bir şehirde gidilecek alan da sınırlı sayıda…

Biz öncelikle Uniq İstanbul’da bulunan açık hava buz pistine gittik. İren ilk kez buza çıkacağı için herhangi bir sakatlıkla karşılaşmamak adına yanında bir eğitmen olsun istedim. İlk dersini, kendisi de eski milli sporcu olan ve İzmir Büyükşehir Belediyesi Senkronize Buz Pateni Takımının antrenörlüğünü yapan Necdet Ayyıldız’dan aldı. Sonrasında her sabah “Anne, bugün beni buz patenine götürür müsün?” diye uyandı.

Necdet Abisi ile İren
İkinci denemede, Icessporto’ya gittik. Burayı tercih etme sebebimiz kapalı olması idi, Uniq İstanbul açık havada olduğu için İren’den çok biz üşüdük ama maalesef Icessporto bizi hiç tatmin etmedi. Amaç, bu sporu sevdirip öğretmek, geliştirmek değil hissi yarattı bende. Fiyatı daha uygun, ancak pistte bir o kadar ufak. İren’e göre ise açık havada kaymak daha eğlenceliymiş (ne anladıysa :)).

Sonra ki iki dersimizde yine Uniq İstanbul’da oldu. Tatilin sonlarına yaklaşırken öyle bir kalabalık vardı ki saatlerce ders sırası için beklemek zorunda kaldık; ben beklemeyelim dedikçe İren bekleyelim dedi :). Özellikle haftasonları gidecek olanlar, önceden arayıp randevu alırsanız beklemek zorunda kalmazsınız.

İkinci profesyonel dersimiz de Nurullah Hoca eşlik etti bize. İlk aşamada amacın sporu sevdirmek olduğunu gördüm bir kez daha. “İren, hadi beni yakala” , “İren, şimdi ben seni yakalayacağım” derken düşe kalka düşe kalka buzda kendi başına kalkmayı öğrendi.

Tatilde ki son dersimiz de ise (devamı gelecek biliyorum) yine Necdet Abisi ile adım çalışmaları yaptılar.


Arada tribünlere de oynamayı ihmal etmiyoruz :)
Adım çalışmaları yaparken



Uniq İstanbul ve Icessporto dışında, Beylikdüzü’nde Icestanbul var. Buranın işletmesi eski bir milli sporcuya ait, aynı zamanda antrenörlüğü de kendisi yapıyor.


İstanbul’da bir de Silivrikapı Buz Pisti var. Burası olimpik bir pist. Henüz gidip tecrübe etmedik ama Uniq İstanbul 15 Mart’ta kapanacağı için sonraki derslerimiz için burası uygun olacak sanıyorum.

İren’i sevdiği bir aktivite ile buluşturmak benim en büyük mutluluğum. Bundan sonra her haftasonu şoför anne, eşya toplayan anne, bekleyen anne rollerime devam edecek gibi görünüyorum :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder