25 Temmuz 2014 Cuma

İlk diyaloglar -1-

Daha önce, İren’in ilk kelimelerini yazmıştım… Sıra ilk cümlelerinde… Onun yanında olmadan, o yüzün aldığı şekli görmeden ne kadar gerçekçi olur bilemiyorum ama umarım okurken eğlenirsiniz…

 
Sabah; ‘Gayeeeee, kalkdım’ diye bir sesle uyanıyorum… Ve sonrasında rutin olarak şu konuşma geçiyor:

Ben: Günaydın bebeğim, nasıl uyudun, güzel uyudun mu?

İren: Ududum.

Ben: Rüya gördün mü?

İren: Dödüm.

Ben: Ne gördün?

İren: Bişiii…

Ben: Kimi gördün?

İren: Dedeyi.

Ben: Ne yapıyordu dede?

İren: E eeee

 
Kahvaltı hazırlarken, genelde peşimde şu cümleleri kurarak geziyor İren:

‘Mama yiiicez, egmeee (ekmek) yiicez, neytin (zeytin) yiicez, bölek (börek) yiicez, taktak yapcaz (yumurtayı soyacağız), day (çay) iççez’

 
Eğer o gün sevdiğimiz biri bizi ziyarete gelecekse, özellikle dedemiz, o gelene kadar ara ara minik bir papağan olarak şunları tekrar ediyor:

‘Kapı çalcak, Gaye kapı açcak, dede gelcek, kugak alcak (kucağına alacak), mama alcak, anene (anneanne) dolmasi gelcek, mama yiicez, goga (ayran) alcak, içceeeeemmmm’

(Mamayı beraber yiyeceğiz ama ayranı sadece o içecek!)

 

İren’e binbir numara yapmadan yemek yedirmek imkansız olduğu için genelde elimizde telefon anneanneyi, dedeyi, hatta doktoru bile arıyoruz (tabii doktoru aramıyor, arıyor gibi yapıyoruz)…

İren: Dottoru aya…

Ben: Alo doktor!

İren: Gelme, gelme! (Arkadan bağırıyor)

Ben: Mama yiyoruz doktor.

İren o sırada o minik elini ağzına götürüp, ağzı dolu olduğu için konuşamıyormuş gibi bir poza giriyor, sonrasında da ‘Gapa, gapa’ diyerek telefonu kapattırıyor bana….

 

Bir de meşhur park hikayelerimiz var… Parka genelde babasıyla gidiyor, geldiğinde de bana:

‘Paka dittik, sallandık, gaydık, abi deldi, abba deldi…’ diyor.

Özellikle kaydırakta tek olmak istiyor İren, arkasından çıkan bi çocuk varsa ‘Gelme, gelme’ demeye başlıyor, sonra oturup kayarken bi yandan ‘Emen, emen (hemen hemen)’ diye bağırıyor, yani diğer çocuk gelmeden hemen kaymalıymış…

 
Yolda gördüğü kediye, ‘Pisipisi, pisipisi, pisipisi, devapppp veeyyy kediiiii’ diye bağırdı da olmuştur J



Banyo hazırlığı yaparken, ‘Bıdı bıdı yok', pijamalarını gördüğünde de, ‘Eee yok, uyumam, uyumam, uyumam’ demeye başlıyor….

 

Uyku demişken, son günlerde kendine yeni bir kaçış buldu, babası ve benle beraber yattıktan sonra, ‘Su, su’, sudan sonra ‘Mama yiiicem’, mamadan sonra ‘Oyaa oyaaa’ (kendi yatağı ve bizim yatak arasında 3 tur ‘Oyaaa oyaaa’ yapmadan uyumuyor maalesef), bazen de tam ‘Daldı, ohhh’ derken, ‘Babaaaaa kugak’ diye gözünü açıyor…

Ayrıca, ninni ve masal da beğenmez hanımefendi, ‘Gaye, ninnni’, ‘Baba sööle’, ‘Iııh ıııh’,
Ben: ‘Hangi masalı anlatayım annecim?’
İren: ‘Dede’
Dede masalı biter, nerden çıktıysa bilmiyorum ama ‘Buyun alnat’ (Burun masalı mı olur arkadaş!)

 

Eğer, İren’in yanında telefonla konuşursanız dikkatli dikkatli bakarak, ‘Kiiiimmmm?’ der meraklı böcek.

 

Aklıma gelen son şey; anneannesinin aldığı çıtçıtlı minik tokaları İren saçından çıkarınca, bende elimde kalmasın diye kendi saçıma taktım, birden ‘Anene ara’ dedi, aradım, annem telefonu açınca ‘Aneneeee, Gaye toka alllll’ diye bağırmaya başlayınca küçük bi şokun ardından kahkalara boğuldum.

 


Büyüdükçe, bu komik ve zaman zaman şok eden diyaloglar artacak sanırım, takipte kalın J

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder