24 Nisan 2013 Çarşamba

İren'in İsim Hikayesi!

Benim babam çok başka bi insandır! Klasik babalardan öyle farklıdır ki, çoğu zaman en yakın arkadaşımdır… Beni de çok başka sever, aslında o bütün çocukları çok sever… Bütün çocuklar da onu… Bugüne dek iletişim kuramadığı bir çocuk olduğunu görmediğimizden, ailece, onun ‘çocuk perisi’ olduğuna inanırız…

Dünyaya bir bebek getirme kararı almamı hızlandıranda aslında babam oldu! Abimin çocuğunu gördü, benimkini de görsün, toruna doysun istedim…

Hamile olduğumu öğrenir öğrenmez, ilk lafı “Ben, onu kimseye bırakmam, ona ben bakacağım,” oldu… 

Ve aynen dediği gibi oldu! İren’e dedesi bakıyor, hemde “benim” diyen anneden iyi bakıyor…

Bir kere çok sakin… Bebekler telaşı sevmez ama anneler hep bi telaş içindedir… Yemek pişecek, alt değişecek, banyo yapılacak, çamaşır, ütü filan derken hep koşturandır anne… Bu durum zaman zaman bebeğimizi rahatsız eder… 

İren’le dedesinin ilişkisi öyle bi boyuttaki, İren’e “Dede nerde?” diye sorulduğunda direk ona bakıyor, ama “Anne nerde?” dediğinizde bana bile bakmıyor o cadı!

Mama saatini, ilaç saatini hep takip eder dedesi… İren’i görmediği günler (çok az olsa da) telefon eder, sorguya çeker… 

- “Yedi mi, ilacı verdin mi, kaka yaptı mı, keyfi nasıl?”

Ya da ertesi gün mutlaka gelir. Annemden aldığım bilgiye göre “Çok özlüyorum, duramıyorum!” deyip çıkıveriyormuş evden.

İşte tam da bu nedenlerden ötürü, böyle olacağını da tahmin ettiğimden ve İren’den önce şu dünyada en sevdiğim insan olmasından dolayı, kızıma babamın ismini vermek istedim…

Ailenin yeni üyesine isim bulmak ayrı bi telaştır… İnternetten bakmak, sözlük almak, listeler hazırlamak vb.  

Biz, bu isim bulma telaşında, aylarca hem fikir olamadık! Benim beğendiğimi eşim, onun beğendiğini ben beğenmedim bi türlü…

Bir gün “Özgür” olsun kızımın adı dedim ve internetten “Özgür” anlamına gelen isimleri ararken İREN’i buldum. ‘İrem’ ile karışır, zor olur gibi söylemlere kulağımı tıkadım ve kızımın, “Özgür Dede” nin “Özgür Kız” ı olmasını istedim…

Yani, İREN demek ÖZGÜR demek, yani DEDE demek, yani BABAM demek!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder